Sluttrapport og statusrapport
Alle som får støtte av Bergesenstiftelsen må sende inn en sluttrapport innen 6 måneder etter registrert sluttdato. Dette er en bekreftelse på at midlene er brukt slik du har beskrevet i søknaden. Det er ikke mulig å søke støtte igjen uten at en sluttrapport eller statusrapport er sendt inn.
- Når prosjektet nærmer seg den sluttdatoen du oppga da du søkte, får du et varsel på e-post. Én uke etter registrert sluttdato finner du et skjema for sluttrapport i søknadsportalen. (Dette gjelder for søknader innvilget fra og med 2022. Søknader innvilget før 2022 sender en kort slutt- eller statusrapport på e-post til post@bergesenstiftelsen.no.)
- Ønsker du å fremskynde sluttdatoen, bruker du valget «Registrere tidligere sluttdato» i søknadsportalen.
- Ønsker du å utsette levering av sluttrapport, kan du søke om dette i søknadsportalen frem til registrert sluttdato. Bruk valget «Søknad utsatt sluttdato».
- Dersom du ønsker å sende inn en ny søknad og har mottatt støtte tidligere, men prosjektet er pågående og du ikke har levert sluttrapport enda, kan du fylle ut en statusrapport i søknaden.
- Regnskapet som viser hva støtten er gått til er viktig i sluttrapporten. Last gjerne opp regnskapet under «Vedlegg» i skjemaet for sluttrapport.
- Dersom du har fått støtte til et fysisk produkt, som for eksempel en bok eller en katalog, ønsker vi å få tilsendt tre eksemplarer.
- Dersom du har fått støtte til film- eller lydprosjekter (eksempelvis podkast) ber vi om at du deler lenke til publisert versjon i skjema for sluttrapport.