Sluttrapport og statusrapport
Alle som får støtte av Bergesenstiftelsen må sende inn en sluttrapport innen seks måneder etter registrert sluttdato. Dette er en bekreftelse på at midlene er brukt slik du har beskrevet i søknaden. Det er ikke mulig å søke støtte igjen uten at en sluttrapport eller statusrapport er sendt inn.
- Når prosjektet nærmer seg den sluttdatoen du oppga da du søkte, får du et varsel på e-post. Én uke etter registrert sluttdato finner du et skjema for sluttrapport i søknadsportalen. (Dette gjelder for søknader innvilget fra og med 2022. Søknader innvilget før 2022 sender en kort slutt- eller statusrapport på e-post til post@bergesenstiftelsen.no.)
- Ønsker du å fremskynde sluttdatoen, bruker du valget «Registrere tidligere sluttdato» i søknadsportalen.
- Ønsker du å utsette levering av sluttrapport, kan du søke om dette i søknadsportalen frem til registrert sluttdato. Bruk valget «Søknad utsatt sluttdato».
- Dersom du ønsker å sende inn en ny søknad og har mottatt støtte tidligere, men prosjektet er pågående og du ikke har levert sluttrapport enda, kan du fylle ut en statusrapport i søknaden.
- Regnskapet som viser hva støtten er gått til er viktig i sluttrapporten. Last gjerne opp regnskapet under «Vedlegg» i skjemaet for sluttrapport.
- Dersom du har fått støtte til et fysisk produkt, som for eksempel en bok eller en katalog, ønsker vi å få tilsendt tre eksemplarer.
- Dersom du har fått støtte til film- eller lydprosjekter (eksempelvis podkast) ber vi om at du deler lenke til publisert versjon i skjema for sluttrapport.